er det flere som har dette sammen, eller blir det bråk med 1 scalare og 4 discuser?
er det flere som har dette sammen, eller blir det bråk med 1 scalare og 4 discuser?
mvh freddy
Med bare en skalare, kan det hende at det går bra, det er når de danner par og legger egg at de er verst. Men den kommer nok til å bølle litt, og ta for mye av fôret. Det er best å holde bare en av artene. Selge skalaren, kanskje?
MVH Lars S
Har holdt scalare og discus sammen hver gang jeg har hatt discus, uten problem. Men alle fisker er forskjellige, om det har gått her hos meg, trenger det ikke gå andre plasser. Det beste er og ha discusen, for så og få tak i scalare som små, slik at de finner sin plass.
- Mine Akvarier -L-028,L-134,L-200,L-270,
Har hatt dette flere ganger selv og det går som regel bra. Men mye avhenger av hvor stort akvarie du har?
Tropiske akvarier siden 1992. Hagedam siden 2012.
karet er 325, og ila natten er discusene blitt tøffere, når fredrik blir nærgående så gjør dem et byks og de svømmer hver til sitt.. hehe.. ser ikke noe tegn til biting eller sånn, bare "snuser" på hverandre..
ser det ann i noen dager før jeg bestemmer meg for å omplassere fredrik![]()
mvh freddy
Hei!
Har sjøl hatt Scalare og Discus sammen, men dette var i en 660 liter. Vet ikke hvordan det vi utarte seg i en 325 liter.
Hos meg gikk det 15 discus og 4-5 Scalarer sammen med 2 Black Ghost. Hadde sågar Kardinaltetraer oppi her som fikk gå ifred
Ville vel helst ha vurdert kun 1 av artene i det karret siden det ikke er så stort, men det kan jo gå bra også da
Mvh JRR
"May the force be with you"