+ Svar til tråden
Side 1 av 7 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 15 av 97

Tråd: bildetråd for alle som er glad i blomster

Medlem Heidi I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Orkanger
    Alder
    48

Talking bildetråd for alle som er glad i blomster

Nå er våren kommet og ny sesong for blomster. Jeg elsker hagearbeid og blomster og vil derfor starte en tråd hvor alle kan legge ut sine bilder av blomster de har i hagen sin. Disse bildene av krokus som er en velkjent blomst på våren. De er bare så nydelige. De finns i mange farger.
    Håper mange vil bidra med bilder av flotte blomster.

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Orkanger
    Alder
    48
    I dag vil jeg legge ut blåveisen, den er så nydelig. Ett sikkert vårtegn Dette er tatt fra blomsterbeddet uti vogna, det er bare 2,5 mil unna her og her er det ikke en eneste blomst som blomstrer. Kaldt og snøvær på Orkanger i dag.
    Vedlagte bilder

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Orkanger
    Alder
    48
    Denne blomsten har husker jeg ikke hva heter akkurat nå......det er en bergplante som vokser på svaberg ved sjøen. Denne sorten har hvite små blomster og den andre typen har gule. Jeg har plantet disse her i en stubbe som jeg har på verandaen. De er veldig nøysomme og krever ikke så mye å vokse i. Jeg pakket bare litt jord i sprekka på denne stubben og dermed så har den slått rot der. Var spent på om den hadde overlevd den kalde vinteren men joda den ser frisk og fin ut. Jeg har de som kantblomst rundt omkring i beddene, da vokser de utover steinene og gjør seg veldig godt i steinbed.. Så dette var dagens blomst, en hyllest til alle våre nydelige svaberg rundt omkring.
    Vedlagte bilder

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Orkanger
    Alder
    48
    I dag er det virkelig vår her. 6 varmegrader og snart er snøen borte også.
    I dag er det snøklokken som får æren av å få bildet av seg i forumet. De er veldig pene og den nydelige fine hvite fargen.
    Vedlagte bilder

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Orkanger
    Alder
    48
    Her er en liten tasse som også blomstrer nå om dagen. Husker ikke hva den heter men den er veldig vanlig. Jeg har den også i rosa. Etter avblomstring blir det flotte grønne tuer. Jeg syns bladverket hos planter er vel så fine noen ganger. Så det har hendt mange ganger at jeg har kjøpt planter pga fint bladverk.
    Vedlagte bilder

Medlem mona O sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Ski kommune, Akershus
    Alder
    43
    Blog Entries
    5
    Pga sen og kald vår, har jeg ikke så mye blomstrende planter i hagen enda. Men jeg har kjøpt noen nye stauder de siste dagene, og siden gartneriet da har ordnet med tidlig fremdriving i drivhus, så blomstrer de allerede :-) Jeg har litt dilla på stauder, og siden denne vinteren tok kål på så mange av rosene mine, blir det hovedsaklig stauder, liljer og tulipaner i hagen i år. Orker ikke kjøpe alle rosene nye, men satser på stauder.

Den som presenteres i dag er en akeleie. De finnes i haugevis av farger og sorter, men denne likte jeg spesielt godt da jeg er ute etter dyprøde (ikke oransjerødt!!) og hvite blomster til et bestemt bed. Denne fikk da bli med hjem. Kjøpte noen flere akeleier i fjor, og 4 av 5 er i ferd med å vokse opp og har fått en del blader. Det er en nydelig blomst!

Vedlagte bilder
    Det burde være straffbart å holde Corydoras på noe annet enn sand! Bleher ripoff

Medlem jasda sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Dalen
    Alder
    45
    Stauder, det liker jeg også :-)

Har en plante som jeg syntes er spesielt fin, jeg kaller den Melkevorte.
    Fant denne siden, men jeg aner ikke det botaniske navnet
    mvh janne

, . .·´¯`·.. >((((º

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Orkanger
    Alder
    48
    Den Akeleien der var nydelig Mona. Jeg har veldig sansen for dem og har også flere fargevarianter og sorter av dem. Prøver å finne nye sorter hvert år. Vi kan bytte frø vettu hvis vi har no den andre ikke har?? Skal få tatt bilder av de etterhvert som de kommer. Her er det så kaldt om natta enda at det er såvidt at krokusen har begynt å blomstre her hjemme.
    Kom igjen folkens med blomster bilder....

Medlem mona O sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Ski kommune, Akershus
    Alder
    43
    Blog Entries
    5

Dagens blomst :-)

Dagens blomst er den første tulipanen som har begynt å blomstre i år

Jeg plantet en haug med tulipanløker i fjor høst, og nå har de endelig begynt å blomstre. Mange står for tur og venter med bristeferdige knopper.
    Jeg glemte å ta vare på navnene (sorts-navn) på de ulike løkene jeg plantet, så ingen av dem er merket i år og jeg husker ikke hva noen av dem heter Men iflg emailkvitteringen på bestillingen som jeg søkte opp, så må denne tulipanen være den som heter 'Blushing girl'.

Første bilde viser tulipanen i går, og de to andre er tatt i dag etter at den åpnet seg.

Vedlagte bilder
    Sist endret av mona O; 22-05-2010 kl. 12:01.
    Det burde være straffbart å holde Corydoras på noe annet enn sand! Bleher ripoff

Medlem mona O sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Ski kommune, Akershus
    Alder
    43
    Blog Entries
    5

Dagens blomst

Dagens blomst er også en tulipan. En "pakkeløsning" jeg kjøpte der en kremhvit og en mørk lilla tulipan ble solgt sammen. "Negrita" og "Shirley" heter de. Men de mørke tulipanene, "Negrita", ble som vanlig ikke like mørke og dype i fargen som bildene i katalogen viser.... :-) Det skjer aldri. Men lillafargen er flott den, selv om de altså ikke ble som reklamen viser. Jeg kjøpte dem fra Zimtrade.no.

Vedlagte bilder

Medlem mona O sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Ski kommune, Akershus
    Alder
    43
    Blog Entries
    5
    Tema for dagens blomst er bed. Blomsterbed! :-)
    Her er noe fra min hage. Jeg har bare bed oppbygd av belegningsstein. Det er smalt og trangt foran huset, så det er ikke så mye jeg har egentlig. Men jeg har stappet inn så mye blomster som mulig på den lille plassen. Resten av hagen, på siden av og bak huset, er det barnas del. Lek og fotball er ikke særlig blomstervennlig, så inntil guttungen er vokst fra det, er det kun gress i resten av hagen.

Her er det bedet som er nærmest gangveien opp til huset og postkassestativet. I år klarte ikke flere av rosene der seg gjennom vinteren, så de døde. Alle unntatt èn rose; "Nostalgie". Utrolig vakker stilkrose, med sine hvite og røde blomster. Så jeg bestemte meg for å lage et fargetema utifra den rosen og gjorde om hele bedet; lagde et bed med mørkerøde blomster. Peonene med rosa blomster som sto der fra før er flyttet og erstattet med en mørkerød peon, brunrøde liljer osv. Nå venter jeg bare på at staudene skal vokse opp så jeg ser hva jeg har av plass til annet

Det Røde Bedet (ikke riktig i full blomst ennå) Den japanske viftelønnen (et lite tre) har jeg kjøpt i år, etter å ha ønsket meg dette røde treet i årevis!

Noen tulipaner i et hjørne av bedet ved siden av. Tror jeg rotet litt med plantingen her, for de to-fargede tulipanene der skulle vært hvite... Dette er det blå/lilla bedet mitt, så de rosa/hvite skulle ikke vært der. Den lyseblå blomsten helt foran i bildet er akeleie (staude).

Bed med et tema i mindre format, kan også være i en bred og vid krukke.
    Her ulike sorter/arter av Sempivirum (takløk) + en takløk-type til som jeg ikke husker navnet på. Så tørketålende at de skal ikke vannes, greier seg lenge med regnvann. Jorden i krukken ble blandet godt med rikelig sand og grus for å drenere godt.
    Vedlagte bilder
    Sist endret av mona O; 26-05-2010 kl. 13:13.

Kristin Torgersen Malawimor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Frøya
    Alder
    51
    Så fine bed Mona.

Jeg vil bidra med et par bilder også, men disse er av insekter også.

Sovende veps på duggfrisk margeritt,

og Admiral på nellik:
    Søte, lille fisken....uææh så stor du har blitt!

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Orkanger
    Alder
    48
    Her var det jammen kommet masse fine bilder ja. Har et spørsmål til Mona, den beleggningssteinen må du isolere under på siden og over alt pga telegang.?

Medlem mona O sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Ski kommune, Akershus
    Alder
    43
    Blog Entries
    5
    Sitat Opprinnelig skrevet av Heidi I Vis innlegg
    Her var det jammen kommet masse fine bilder ja. Har et spørsmål til Mona, den beleggningssteinen må du isolere under på siden og over alt pga telegang.?
    Nei, ikke i det hele tatt :-) Bedene er ikke støpt forresten, stenen er kun stablet. De er tunge, så de ligger godt på plass.
    Vi holder faktisk på å gjøre om hagegangen frem til huset og inngangsdøren nå om dagen. Først la vi nytt tregulv der det skal være det, og så blir all den gamle stenen på gangveien byttet ut med ny av samme type som bedene er laget av. Det blir så fint!

Medlem Birger A sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Langesund (Telemark)
    Alder
    50
    Ja.... Inge får vel gjennomgå nå tenker jeg LOL
    Det er lite "looser" da.......

Birger

+ Svar til tråden
Side 1 av 7 1 2 3 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Akvarieplanter med blomster
    By lenny:) in forum Planter
    Svar: 4
    Siste innlegg: 29-05-2010, 21:14
  2. Bildetråd Viktoria och närliggande sjöar
    By Kjell B in forum Andre Afrikanske Ciklider
    Svar: 193
    Siste innlegg: 11-09-2009, 22:27
  3. Svar: 1
    Siste innlegg: 04-10-2008, 11:40
  4. Bildetråd, ditt akvarie.
    By HES in forum Nybegynner
    Svar: 1
    Siste innlegg: 12-08-2008, 03:15
  5. Tårnåsen Blomster & Zoo, Oppegård. Opphørssalg!
    By Joachim.B in forum Butikker Oslo & Akershus
    Svar: 7
    Siste innlegg: 04-01-2007, 16:03

Regler for innlegg