Har funnet ut at jeg skal starte min egen snegletråd her inne. Tok sin tid før jeg fant ut hvor jeg skulle gjøre det. Jeg startet med akvarium for 3 år siden blir det vel...tiden går så fort...Det startet med at sønnen flyttet hjem for en periode og han hadde med seg et akvarium på 120 liter. Det første jeg la merke til var noe gule skapninger som smøg seg bortover bunnen på karet og det var snegler. Jeg ropte høyt at noe så hæslig hadde jeg aldri sett...snegler i et akvarium fysj og fysj....Mange var det av de også....men etterhvert så begynte jeg å sette meg ned å se på dem og jeg ble helt forelsket...har aldri vært så forelsket i hele mitt liv og er like forelsket i snegler den dag i dag. Etter at sønnen hadde bodd hjemme en uke så kjøpte jeg meg mitt første kar på 180 liter. Snegler fikk jeg av sønnen og etter et år så ble jeg tipset om akvaforum som jeg da meldte meg inn i og fremdeles er aktiv bruker av. Der kjøpte jeg flere snegler i flere farger og dette ballet bare mer og mer på seg. Det startet med vanlige eplesnegler og så begynte jeg å søke etter andre sorter. Nå har jeg 15 kar med både fisker og snegler i alle karene. Jeg har et eget sneglerom hvor jeg dretter snegler og sitter og koser meg. Jeg har pr dags dato:
1 - 270 liter med kjempe eplesnegler, marisa snegler og diverse malawifisker.
1-180 l med vanlige epler i forskjellige farger, posthornsnegler, sebrasnegler, tigersnegler, hårsnegler og antennesnegler og diverse selskapsfisker.
1 - 120 l oppdrettskar med kjempe epler og marisa epler. Har molly sammen med dem pluss cory panda.
1 - 60 l med lilla epler og røde posthorn og diverse guppy. Har også 6 cory triller som jeg kaller de.
1 - 60 l med hvite epler og blå posthorn og et par med palettciklider.
1 - 60 l med rosa epler, brune posthorn, diverse sulawesi snegler og pagodulasnegler. En sort sandsnegler som jeg kaller big nose som blir like store som sulawesiene. Guppy, cory aneneus og platy.
1 - 40 l med blå epler, sebra epler, blandede farger med posthorn, sulawesi, pagodula og leveriktesnegler som jeg kaller perlesnegler. Guppy og albino cory.
1 - 20 liter med blå posthorn med rød fot og et par guppy.
Så har jeg 5 - 15 litere som skal byttes i 28 litere snart og der har jeg . Røde posthorn, blå posthorn med svart fot, lys rosa posthorn, diverse små sulawesibeibier og eplesnegler. Leveriktesengler og et par guppy i hvert av karene i fargene gul, blå, rød, endlers og diverse yngel.
1 - 60 l Dette er nyoppsatt så det er ingen snegler eller fisker i det foreløpig men det skal bli med sulawesi, pagoduler og melanoides java, jeg kaller den bare for langnese.
1 - 26 liter på skrivebordet. Dette er også nyoppsatt så det er tomt bare planter oppi foreløpig. Men skal ha kampfisk og beibisulawesier oppi.
Eggklaser som blir lagt klekkes i forskjellige kar alt etter hvor det er ledig plass og så flyttes de til de respektive fargekarene når de blir store nok eller de selges.
I sneglekarene er det stort sett guppy, corydoras som tåler de vannverdiene jeg må ha for sneglene sin del som jeg har, platy og molly.
I malawikaret har jeg hongi, golden, venustus, sebra ciklide, blå acara, golden nuggett, ancistrus, senegal bikir, ....kommer ikke på flere....
Selskapskaret har jeg pakistanbotia, kinesisk algespiser, corydoras flekket og aneus, ancistrus vanlig og albino, gullgurami, siamesisk algespiser, guppy, platy.
Kommer til å legge ut endel bilder i denne tråden for har nå funnet ut hvordan jeg gjør det. Jeg elsker å ta bilder av sneglene og fiskene mine i alle mulige situasjoner. Så dere må bare ta en titt innim og se på dem. Legger ved tre bilder av favoritt sneglen min som heter fritjof. Han er en sulawesi snegle som er en dame for han har fått 4 barn men jeg kaller han fritjof likevel for han passer så godt til det. Dere vil etterhvert bli kjent med flere av mine snegler og fisker.

Svar med sitat
Denne tråden kommer jeg til å følge med på