+ Svar til tråden
Side 54 av 58 FørstFørst ... 4 44 52 53 54 55 56 ... SisteSiste
Viser resultater 796 til 810 av 860

Tråd: Heidis sneglegalskap

Medlem Heidi I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Orkanger
    Alder
    47
    Her er noen bilder av mine favoritter Sullene. Her er noen små og noen voksne. Det kryr av små suller i karene. Dødeligheten blandt de som fødes er veldig liten sammenlignet med andre sneglesorter. Finner veldig lite tomme skall og det er jo bra. Noen er faktisk under 0.5 når de fødes og de klarer seg de også. De er så nydelige og jeg får ikke nok av dem....
    Vedlagte bilder

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Orkanger
    Alder
    47
    Fy flate for et regnvær vi har i dag.... Da er det godt å ha noe annet å gjøre enn å sitte og lese bok for jeg sovner som regel når jeg gjør det. I går var jeg hjemme en tur for vi hadde vært i bursdag. Så det ble en observasjonsrunde og mating.

Jeg hadde før jeg dro på ferie sluppet 4 kjempe epler oppi 270 litern for å se om de ville legge egg der. Det jeg ble mest overrasket over, var at de hadde ikke rørt plantene. De var jo ikke særlig fine og det var derfor jeg hadde de oppi det karet. Var plantene så ille at kjempene ikke vil spise de?? he he. Vi skal innover i morgen også og det blir spennende å se om de står likedan.

Det var også født to små villguppy. De begynner å bli ganske store de som ble født sist og en av de er en hanne og den blir fin den.....

Den båndguramien min som hadde fått en skade på kroppen fant jeg død stakkars liten. Jeg må vel prøve å få tak i en hanne til hoa som er igjen for de var ganske close de to...De er såååå fine og det er såå synd at de skal være så redde.

Det gledelige er at jeg fant eggklaser av både marisa eplene og Sebra eplene...endelig. Håper de er befruktet for jeg har veldig få igjen....

Oline og Ole hadde også lagt egg...jippi...og jeg håper Ole er man til å passe på de denne gangen. Tidligere har han ikke passet på de så de har blitt spist. Jeg har så lyst på flere albino ancistruser. :-))
    Sist endret av Heidi I; 13-07-2010 kl. 18:42.

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Orkanger
    Alder
    47
    Her er bilder av litt av hvert , snegler og fisker.
    Vedlagte bilder

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Orkanger
    Alder
    47
    Ole passet ikke på ungene sine nei. Var hjemme og byttet vann i går og da var hulen tom. Ole skjønner ikke dette han stakkars liten kropp...han er jo veldig søt da. I går lå han utenfor hula og viftet så pent han kunne med finnene sine. Oline kikket dumt på han.

Jeg flyttet Lars tilbake til bollen for det er absolutt der den trives best. Han var ikke fornøyd med den siste damen han hadde så jeg byttet henne ut med en lys liten dame med lyseblå finner. En skikkelig blondine he he. Han begynte å vise seg for henne med en gang og ho er stinn av egg. Så der vil det skje noe når jeg er borte. Plukket ut den yngelen som gikk oppi der fra før og hadde den i karet til Kalle og Tuppa. De har nå to yngel sammen med seg. Det vil komme flere etterhvert for det er masse yngel oppi karet til Hans og Rosa.

Marisaene hadde også lagt en stor fin eggklase til. Så håper de er befruktet. Plukket også ut 4 nye oransje suller også. Så nå er de skikkelig i gang med befruktningen....flinke suller. Håper jeg blir oppringt snart av dyrebutikken for nå vil jeg ha flere. Og håper det kommer noen nye sorter også....

Kjempe eplene har ikke lagt egg enda og jeg flyttet noen over i 270 litern også for å se om de legger egg der. Men det har ikke skjedd enda. De spiser ikke de stygge plantene heller. Tenkte at de får bare spise de opp for de er ikke noe å samle på alikevel. Jeg har bare 3 hanner og mange store damer så jeg er livredd for at hannene skal takke for seg og dra til sneglehimmelen. Her er noen bilder igjen. kvaliteten er ikke som jeg vil den skal være for jeg får ikke til å håndtere det nye kameraet. Det er for tungt for meg og da begynner hånden og skjelve og da blir bildene uklare....hadde de bare kunnet stå i ro også....
    Det første bildet er av en pagodulasneglebaby. De begynner å bli ganske store nå og man kan ane konturene av hvordan skallet blir. Det er mange små i karet også....nusselige skapninger....
    Vedlagte bilder
    Sist endret av Heidi I; 15-07-2010 kl. 16:38.

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Orkanger
    Alder
    47
    Her er det et bilde av eggklasen til Marisa eplene og to bilder av marisa sneglene. Man kan se både to og tre snegler inni et egg. De er utrolig flotte snegler. Morsomt å se de trave rundt med de høye husene sine.... Jeg var redd jeg kom til å miste de for det var endel som døde for en stund siden og jeg var redd jeg ikke hadde begge kjønn av de. Men nå har jeg to store fine klaser som er befruktet og det er flott.
    Vedlagte bilder

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Orkanger
    Alder
    47
    Her er noen bilder av mine skjønne perleguramier og dverguramier. De er så fine og elegante å se på at jeg blir helt paralysert når jeg ser på de. Jeg har virkelig fått sansen for labyrintfisk. Bare de holder seg i karet og ikke hopper oppi blomsterpotter osv som den gullguramien min gjorde....da skvatt jeg himmelhøyt. Man forventer liksom ikke å se de over vannflaten og ihvertfall ikke flygende...he he
    I morgen må jeg hjem for å sjekke tilstanden til småtrollene...gleder meg til å se de igjen....
    Vedlagte bilder

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Orkanger
    Alder
    47
    Alt stod bra til i karene i går. Masse nye yngel er født, guppy og platy. xene mine lekte i går og hutte meg tu hvor lenge de holder på...men moro å se på.

Humlefiskene mine går nå i 180 litern sammen med mange andre fisker og det ser ut som de trives godt i bunnen på det karet. Masse gjemmeplasser vettu.

Pompel og pilt er lik seg og gjemmer seg , tror de, når jeg fotograferer. De er jo så søte vettu.

De oransje sullene føder småttiser med jevne mellomrom og i går plukket jeg ut en liten tass igjen. Så nå er det igjen 8 små oransje som driver og hopper omkring i karet. jeg sier det igjen og igjen, det finns ikke noe søtere enn de små sullene.

Kjempene har ikke lagt egg enda...hm hm hm jeg begynner å bli bekymret nå for jeg fant en av de minste hannene død i går og nå har jeg bare to hanner igjen...men håper det skjer noe snart. Det hadde krympet med planter i 270 litern men det får så være. Hadde tatt ut de som var finest. Så får håpe det skjer noe snart....

Her er bilder av litt av hvert.
    Vedlagte bilder

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Orkanger
    Alder
    47
    Jeg var hjemme på mandagen og matet og rensket noen filter. Jeg liker ikke kunstige planter men nå ga jeg blanke f.... Kjøpte mange kunstige i alle størrelser og farger og klasket oppi 270 litern. Det ble faktisk ikke så værst. man ser ikke at de er kunstige før man går helt inntill karet. I de resterende karene ser det ut til å gå rette veien nå.
    Har hatt flere kjemper oppi 270 litern nå i håp om at de vil legge egg der.
    Det har vært veldig lite egglegging i sommer. Har veldig lite snegler for tiden. Men det tar seg vel opp når de kommer i tenårene. Det er bare sullene som produserer jevnt og trutt. Til og med de oransje. Fant to nye på mandagen igjen. De var veldig nyfødte for de var så lyse i fargen....men de er sååå nusselige vettu.
    Jeg kjøpte meg også en knall blå kampfisk som heter Blåmann. Den var helt metallisk. Skal hjem i morgen igjen og hente meg to nye typer villguppy. Gleder meg.

Neste gang det blir bestilling skal jeg bestille nye snegler. Det var visst endel nye sorter som har kommet ifølge dyrebutikken. Det blir spennende.

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Orkanger
    Alder
    47
    Nå er det 17 mai og julaften på en gang her....kjempene har lagt egg i 270 litern og de holder jaggu på å parer seg i dag også...jupplijippi. Så håper den er befruktet, den var veldig fast og fin og det gikk fint å flytte den over i klekkekaret.

Blåmann har bygd skumrede og er så flott og fin men tror ikke det er egg oppi der. Han driver og viser sin beste side for den lille frøknen som han går sammen med. Men håper og tror at det vil bli resultater etterhvert.

I dag var jeg og hentet to forskjellige sorter villguppy. Den ene sorten var både hannen og hoa røde. Skal ta bilder og legge ut senere i dag. De er virkelig flotte. Nå gleder jeg meg bare til neste bestilling for da skal jeg gå berserk på bestillingslista til Stein Birger.....

Sitat Opprinnelig skrevet av Heidi I Vis innlegg
    Nå er det 17 mai og julaften på en gang her....kjempene har lagt egg i 270 litern og de holder jaggu på å parer seg i dag også...jupplijippi. Så håper den er befruktet, den var veldig fast og fin og det gikk fint å flytte den over i klekkekaret.

Blåmann har bygd skumrede og er så flott og fin men tror ikke det er egg oppi der. Han driver og viser sin beste side for den lille frøknen som han går sammen med. Men håper og tror at det vil bli resultater etterhvert.

I dag var jeg og hentet to forskjellige sorter villguppy. Den ene sorten var både hannen og hoa røde. Skal ta bilder og legge ut senere i dag. De er virkelig flotte. Nå gleder jeg meg bare til neste bestilling for da skal jeg gå berserk på bestillingslista til Stein Birger.....
    Hehe! Alltid like gøy med snegle egg!

Lurte bare på en ting - Hvordan fungerer detter her med "bestillingsliste" som du snakker om? Dette er vel ikke noe hvem som helst kan gjøre eller? :?

Erik

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Orkanger
    Alder
    47
    Det fungerer sånn at han som driver dyrebutikken her på Orkanger ringer meg hver gang han skal bestille fisker osv. for å høre om det er noen snegler jeg skal ha eller noe annet. Han får vel sin bestillingsliste fra sin leverandør. Så han ringer meg opp og da ramser han opp alle sneglesorter osv som står på lista. Så han er veldig grei.

Sitat Opprinnelig skrevet av Heidi I Vis innlegg
    Det fungerer sånn at han som driver dyrebutikken her på Orkanger ringer meg hver gang han skal bestille fisker osv. for å høre om det er noen snegler jeg skal ha eller noe annet. Han får vel sin bestillingsliste fra sin leverandør. Så han ringer meg opp og da ramser han opp alle sneglesorter osv som står på lista. Så han er veldig grei.
    Heldiggrisen! :P

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Orkanger
    Alder
    47
    Ja hadde det ikke vært for han så hadde jeg aldri hatt så mange sorter snegler. han er veldig interessert og hjelpsom. :-))

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Orkanger
    Alder
    47
    Her er bilder av min elefantsnabelål. Den er død nå men jeg syns den er så nydelig vakker. Den var overhodet ikke redd i det hele tatt. Den står på ønskelista igjen....
    Vedlagte bilder

Medlem Siljee sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Fagerstrand/Digerud
    Blog Entries
    5
    heihei :-)

Takk for nok en gruppe nydelige snegler. Noen få er ikke helt våkne enda, men endel av de var veldig raske!

+ Svar til tråden
Side 54 av 58 FørstFørst ... 4 44 52 53 54 55 56 ... SisteSiste

Regler for innlegg