Dette er utgangspunket jeg har til mitt nye akvarierom i vår nye bolig![]()
Rommet er ca 11 kvadrat, og vegg i vegg med badet (gudskjelov), så nå blir det vannbytte med lang slange. Sparer en del bøtte-bæring...!
Akkurat nå holder vi på å male lister til boligen, og dette rommet blir brukt som "male-rom". Derfor ligger det så mange lister på bukker på bildene her.
Når listene er ferdige, kan vi gå løs på dette rommet og skifte gulv. Den svære hvite reol-hyllesaken til venstre i rommet (som forrige beboer snekret selv) vil bli fjernet, og jeg skal ha akvarier langs begge veggene. Døren bakerst i rommet fører bare til et lite kott, en slags innendørs-bod uten vinduer.
Egentlig hadde jeg ønsket meg våtromsbelegg eller fliser på gulvet, men det blir nok ikke aktuelt her... ingen vits å tyne flaksen sin for mye hellerMannen min lot meg ta dette rommet til akvariene, og da vil jeg ikke begynne og mase om avansert gulv med sluk...riktig ennå
Dessuten, selv om vi har planer om å bo her lenge, så kan det hende vi vil selge en dag, og da er det nok best at det er normalt gulv for soverom her.
Jeg gleder meg noe sinnsykt til å ta fatt:-)
Jeg skal ha meg en porsarør-reol eller to her, fra før har jeg en svart slik for 3 stk 63 eller 54 litere. Men jeg vil ha en som rommer 98 liters helglass med målene 80x35x35 cm, da jeg har to slike kar fra før og vil ha et til.
Skal oppdatere denne tråden fremover, etterhvert som arbeidet skrider frem og akvariene begynner å komme på plass.
![]()

Mannen min lot meg ta dette rommet til akvariene, og da vil jeg ikke begynne og mase om avansert gulv med sluk...riktig ennå
Svar med sitat

Jeg jobber nemmelig på Langhus, er det der dere har kjøpt hus ?
skal du ikke ha hagedam med fosse fall.passer jo utmerket inn på det siste bildet av hagen din