Halloen for tre uker fikk jeg hjørneakvariumet til min søster, det eneste som hadde overlevd der var to maller. No begynner jeg og få klart akvariumet har kjøpt en utvendig pumpe og ny bakgrunn. Var litt lite gruss i så plantene fikk ikke festet seg så jeg gikk til innkjøp av Proaquatics bunnsubstrat 10 liter det funket kjempe fint no holder plantene seg på plass. Av planter kjøpte jeg cabomba aquatica som jeg har langs begge vegene. Inni hjørnet plassert jeg ...
Plutselig i kveld oppdaget jeg at en Eheim 2028 hadde sluttet å pumpe i 450literen. Kun dråper kom gjennom. Noe javamose ++ hadde tettet innsuget, men jeg benyttet anledningen til å rense hele filteret, da jeg ikke vet nøyaktig når det stoppet. Men det var neppe mange timer... Det var helt greit å ta det nå, da det var fullt i dritt. Litt jobb, men nå er det lenge til neste gang, og det er fint med nyrenset filter. Jeg synes nesten jeg ser smilet på fiskene...
Jeg startet opp et 222L akvarie 11.juli.2010. Jeg vil nå skrive steg for steg hvordan jeg startet opp, i håp om å få litt feedback slik at jeg kan få mest mulig ut av akvariet: - Monterte en jewel stone granite bakgrunn (limte den fast med akvarie silikon) - Fylte etter 24 timer opp i 50 liter engelsk elvegrus (ca 3-5 mm) - deretter fylte jeg opp akvariet med vann. - satt inn en tetratec varmekolbe Ht 200 og am-top at3337 utvendig filter som skulle holde opp til 500 liter. ...
Hei! Kjøpte et brukt akvarium å fikk med noen fisk jeg ikke vet navnet på. tror det er ciklider, men vet ikke hva slags. Kan noen hjelpe meg???
hei skla kjøpe meg noen sånde¨åsen er lekn dis?