Se full versjon : Gode akvariebutikker i Arendal?
malawi540 28-07-2006, 19:30 Hei.
Eg bur for tida i Bergen, men til neste år skal eg i eksil til Arendal. Skal i første omgang bo der i to år, med opsjon på flere. Eg har i dag rekognisert litt på de forskjellige butikkene.
Fant to butikker, som såg ganske bra ut på utvalg og servicen var god.
Disse to ligger på Myrene og på Stoa. ( Husker ikkje navnene.) Var i tillegg på Maxisenteret, men det såg ut som ein typisk "senterbutikk".
Ringte også til ein i sentrum, men de sa at de ikkje hadde det store utvalg i fisk.
Butikken på Myrene hadde overraskende utvalg av Malawi, men litt dyrere enn det eg er vant til. De hadde også saltvannsfisk.
Butikken på Stoa såg veldig gjennomført ut og hadde ett bredt utvalg.
Begge butikkene kunne skaffe fisk fra lister.
Det eg lurer på, er:
Finnes det noen andre interessante butikker i nærområdet?
Er det noen som har noen relevante erfaringer med de nevnte butikkene. ( F.eks kvalitet på fiskene)
Går det an å leve et lykkelig liv som akvarist i Arendal?
Eg er først og fremst interessert i malawi og L-maller. Men vurdere både saltvann og andre ting når eg endelig forhåpentligvis flytter inn i et hus, og får mer plass.
Håper på innspill fra blide sørlendinger
malawi540 03-08-2006, 17:15 Er det ingen som har en kommentar om korleis det er å vere akvarist i området og korleis butikkene er??
akvamania 03-08-2006, 17:55 hei der. kan selv gå god for servicen til de på myrene. grei butikk med en del utvalg. de tar også inn en del av det som de andre butikkene ikke er så flinke til. tenker da på arowanaer,polypteruser,store ciklider, osv. de er også den eneste butikken på mils omkrets som tar imot store fisk om de vokser ut av karet ditt eller noe. de holdt oppe 40 min extra for meg en gang, så god service er det. :)
malawi540 03-08-2006, 18:00 Takk for svar.
Såg at de hadde ein del stor fisk der ja.
Facinerende å sjå på..
Butikken på myerene syntes ikk jeg har så godt utvalg i fisk. Men de har en del malawi og typiske selskapskarr fisk.
Busters Shop på Stoa, har et utrolig bra utvalg av fisk. De driver kun salg av fisk der, av levende dyr. Og masse utstyr. MEN, jeg har hatt trøbbel med fisk derfra. Har kunn hatt 1 sverddragehann som har overlevd i mer enn 1 uke. Har vel kjøpt 8-10 fisk der. Men har gitt opp nå.
Noe som ligger et stykke unna arendal, fint for en lørdagstur, er jo sørlandssenteret. Her har de en del fisk, men.. du bør nok sjekke litt info om fisken selv før du kjøper noe du er i tvil om. Med mindre man treffer på sjefen selv (små rund og korthåra, kjempe koslig kar, med navnet Carl), han kan en GOD del om fisk.
Senteret ligger like ved dyreparken, om du ikke vet det.
Nå kan jeg ikke mye om malawi og L-maller.. Men jeg bor i Arendal og vet litt om de forskjellige butikkene.
Den på Maxis er en liten senterbutikk, men de er flinke til å ta inn akkurat det du ønsker deg. God service og friske fisk.
Myrene har vel mest og best utvalg i friske fisk og de tar også inn på bestilling. God service også der .
På Stoa synes jeg det er mye bra, men jeg er litt forsiktig med kjøp der fordi det er litt uoversiktlig. Jeg personlig synes ikke servicen der er bra, men det kommer veldig ann på hvem som er på jobb.
Det ligger også en butikk på bergmoen i Grimstad som er ganske ny. Virker som de har litt peiling der. Siden den er ny vet jeg ikke mye enda.
På sørlandsenterets butikk har de tilogmed kulefisk.. vel det er det eneste jeg vet om den hehe.
Velkommen til Arendal:) Jeg tror nok du kommer til å fortsette fint som akvarist her nede også. Vi ligger ikke så langt unna de store akvariemiljøene heller så det meste er litt innenfor rekkevidde.
malawi540 10-11-2006, 16:16 Tusen takk for gode innspill:)
Tror egentlig en vær butikk kan få tak i fisken vi vil ha. Om dem har fisken på lista dem går etter.
tweetybird 05-12-2006, 21:04 butikken på bergmoen i grmistad har samme eier som den på maxis i Arendal. jeg liker veldig godt og handle på maxis, der er det kjempe service og koseilge folk som jobber:) de bestiller akkuratt det du vil ha( så godt som hvertfall). jeg må si jeg er litt mer skeptisk til myrene og buster shop på stoa.. riktig nok er som regel utvalget godt, men noen av de som jobber der har ikke noe særlig greie på hva de driver med rett og slett, det er noen som er liksom "spesialistene" og de er ALTFOR belærende når du handler... liker meg rett og slett ikke der. men nå er vel jeg sær og vanskelig også da:P
Over til miljøet for akvarister i Arendal, det vet jeg ikke så mye om.. har prøvd og komme inn på nettsiden til Akvarieklubben her utallige ganger, men den er alldri oppe å går.. men klubben eksisterer hvertfall. de i butikken på myrene vet mer om det:) Har ikke fått meldt meg inn selv enda, men det blir vel til det etterhvert... men en skikkelig nettside hadde jo ikke skadet og fått seg. noen fra Arendal som er enige i det? kanskje noen her som er medlem av klubben? har jeg brukt feil adresse kanskje?
Her er en link til arendal akvarieklubb sin kalender hvertfall. De har møte hver siste torsdag i måneden, i lokalene til dyrebutikken på myrene. Snek meg med på sist møte jeg. Var en hyggelig og oppegående gjeng som møttes der. Neste møte er 25.januar.
http://www.akvarieklubb.org/klubber/arendal_og_omegn_ak/kalender__1
tweetybird 06-12-2006, 01:31 :) hmm.. kanskje jeg må ta en sving nedenom:)
malawi540 06-12-2006, 12:21 Takk for innspill alle sammen!
Roy Fredrik Pedersen 17-01-2007, 11:11 Buster shop på Stoa.
Bra utvalg og bra priser. Innhaveren Arild er flink til og skaffe det meste hvis du har noen spessiele ønsker. Jentene som jobber der er greie og hjelpsomme. Greie priser.
Dyrebutikken på Myrene.
Bra butikk, men ikke så stor akvarie avdeling som på Buster, men de har ofte uvanlige arter, som er ett stort pluss. De har og litt saltvann. Prisene kan være litt dyre.
Dyrebutikken på Maxis.
Typisk senter butikk. Veldig dårlig utvalg, og få fisk i hvert akvarie. Denne butikken kunne enkelt blitt mye bedre, ved og ta inn mere fisk og mere variasjon. Tror butikken hadde økt omsettningen betraktlig på dette. Jeg kjenner innehaveren, og hvis han leser dette, er dette ett godt tips.
Nå skal/er butikken på Maxis lagt ned. Eieren flytter butikken til Bergmoen i Grimstad, til butikken som alerede er der..
Kjempe grei butikk, men da jeg var der på fredag så var det mange syke/dårlige fisk.. De hadde fått leveranse på torsdag med disse fiskene. Håper leverandøren skjerper seg, eller at innehaver bytter leverandør. Håper dette var et en gangs tilfelle.
Prisene er veldig greie syntes jeg. Hun jeg handlet med på fredag sa at det totalt vil bli 75 karr, og at det antageligvis ble å komme et godt utvalg i ciklider.
Eneste ulempen for meg er at det er 50kr i bom t/r, men det er egentlig verdt det; meget hyggelige ansatte og gode priser.
Nå bor jo jeg i Kristiansand og det er kanskje litt langt unna, men jeg har i alle fall handlet på butikken på Sørlandssenteret noen ganger.
De er veldig hyggelige og hjelpsomme, men har vel ikke så veldig greie på det de snakker om, bortsett fra sjefen selv - som det er henvist til i et tidligere svar. Det er forsåvidt greit. Jeg har imidlertid sluttet å kjøpe fisk der fordi de blir veldig fort utsolgt, selv om de får levering hver torsdag og så har jeg fått syke fisk derfra. Det døde flere enn jeg hadde kjøpt og da jeg ringte butikken for å informere om at de hadde sykdom så brydde de seg ikke noe om det.
Nede i sentrum er det så vidt jeg vet, to butikker. Den like ved slottet skal visst være den beste og selv om de ikke har så godt utvalg så virker det i alle fall som de vet hva de snakker om.
tweetybird 04-02-2007, 22:30 er enig med Maria der, butikken på bergemoen er en fin butikk med hyggelige annsatte:) de er også flinke til og skaffe det du har lyst på:) Var inne der på lørdag, og de har full sjau med og flytte alle kara.. så reolene var der, men ikke satt på plass enda, men de er nok oppe snart, og da vil det som Maria sier bli mye ciklider, av alle typer som jeg forsto:) gleder meg til dette, denne butikken vil etter hvert da får like bra utvalg som på myrene sannsynligvis, og med snillere priser vet jeg hvor jeg kommer til og handle mest:) åsså er det bare 1 minutt fra jobb åsså for min del, og det er jo veldig greit:)
Nå bor jo jeg i Kristiansand og det er kanskje litt langt unna, men jeg har i alle fall handlet på butikken på Sørlandssenteret noen ganger.
De er veldig hyggelige og hjelpsomme, men har vel ikke så veldig greie på det de snakker om, bortsett fra sjefen selv - som det er henvist til i et tidligere svar. Det er forsåvidt greit. Jeg har imidlertid sluttet å kjøpe fisk der fordi de blir veldig fort utsolgt, selv om de får levering hver torsdag og så har jeg fått syke fisk derfra. Det døde flere enn jeg hadde kjøpt og da jeg ringte butikken for å informere om at de hadde sykdom så brydde de seg ikke noe om det.
Nede i sentrum er det så vidt jeg vet, to butikker. Den like ved slottet skal visst være den beste og selv om de ikke har så godt utvalg så virker det i alle fall som de vet hva de snakker om.
Når butikken på bergmoen får kommet i gang for full hals, så vil jeg anbefale deg å ta en tur bort dit.
Eneste butikken i kr.sand som funker er den i tordensjoldsgt. like ved slottet. Men jeg syntes dem har litt labert utvalg. Kirkegaten, vært mye sykdom der syntes jeg. På senteret har jeg sluttet å handle, av div. grunner som jeg ikke vil ta opp her, for dem som vil vite det så ta kontakt på PM, det passer seg ikke i et åpent innlegg.
hei å hå 27-04-2007, 14:25 Ja nå kommer det jo to nye dyrebutikker i Arendal da:D . En på Harebakken som åpner 2 Mai,og en som vist er under planlegging ved Bringsverd bygget.
Skal vist bli veldig stor etter ryktene?
victor89 27-04-2007, 17:54 Den nye butikken på harebakken begynner å ta form..:)
akvarie avdelinger ser ut til å bli kjempe bra. gleder meg til å se utvalget på fisk som kommer..
dyrebutikken på myrene er etter min mening den beste dyrebutikken med akvarier i Arendal.. Godt utvalg på masse forskjellige fisk.:)
det er ganske dyre priser, men kvaliteten er der etter. har aldri hatt 1 problem når jeg har kjøpt fisk derfra..
Buster dyrebutikk har en bra akvarieAvdeling. men handler selv ikke der så mye siden jeg er kjempe fornøyd med myrene..
mvh
Victor
Ja nå kommer det jo to nye dyrebutikker i Arendal da:D . En på Harebakken som åpner 2 Mai,og en som vist er under planlegging ved Bringsverd bygget.
Skal vist bli veldig stor etter ryktene? Er den ved bringsverd-bygget noe som er påbegynt, eller bare rykter? Ble veldig interessert nå ;)
Ja nå kommer det jo to nye dyrebutikker i Arendal da:D . En på Harebakken som åpner 2 Mai,og en som vist er under planlegging ved Bringsverd bygget.
Skal vist bli veldig stor etter ryktene?
woho.. har venta på en dyrebutikk på harebakken.. Genialt! :D Da får vi bare håpe de ansatte er flinke..
hei å hå 28-04-2007, 11:20 den skal komme. Men vet ikke når.
humpf.. Kjørte til Arendal i dag, for å gå innom denne dyrebutikken på harebakken.. :mad: De åpner ikke før 4.mai! De hadde kryssa ut 2. og skrever 4. *furten*
Så synd da :( ja da er det ikke noen vits for meg heller å ta turen i morgen.
Odd Espen 05-05-2007, 15:42 Jeg var på harebakken for å se på butikken i dag... den var veldig fin, egentlig, mange fine akvarier, men alle fiska hadde daua i natt, det var bare noen scalarer som svømte litt rundt og prøvde å holde seg i live...hehe:D de hadde hatt noe tekniske problemer eller noe sånt:D så det var litt dumt... men jeg fikk kjøpt noen fine planter da... det hadde de masse av!:p
skulle få nye fisk til torsdag...:D
Jeg var på harebakken for å se på butikken i dag... den var veldig fin, egentlig, mange fine akvarier, men alle fiska hadde daua i natt, det var bare noen scalarer som svømte litt rundt og prøvde å holde seg i live...hehe:D de hadde hatt noe tekniske problemer eller noe sånt:D så det var litt dumt... men jeg fikk kjøpt noen fine planter da... det hadde de masse av!:p
skulle få nye fisk til torsdag...:D
øh.. tenkiske problemer hørtes fint ut.... :rolleyes: Er vel ikke lenge før hele senteret mørklegges.. hihi
Bra start for økonomien deres da.. eller ikke..
Odd Espen 11-05-2007, 19:27 øh.. tenkiske problemer hørtes fint ut.... :rolleyes: Er vel ikke lenge før hele senteret mørklegges.. hihi
Bra start for økonomien deres da.. eller ikke..
hehe, ja... men senteret har jo blitt litt bedere i det siste da, DET skal sies... men jeg trur de fikk nye fisk og greier i går(torsdag)...:D skulle egentlig dit i morra, men blir neste uke isteden...:D hehe... får se da...:p
Er det noen av dere som vet om de på Harebakken skal drive med saltvann?
Mvh
Rune
tweetybird 25-05-2007, 18:16 Buddys på harebakken er en flott butikk:) eieren har veldig god greie på fisk og er kresen, han er en av de få som faktisk har fiska i karantene en god stund før han selger dem. Det jobber også 2 stk som har jobbet på dyrebutikken på myrene og på maxis før, begge to har ganske peil på fisk og er hyggelige og handle med. Det er også konkuransedyktige priser og mye som er billig der i forhold til de andre plassene i byen. Dette har klart blitt min favoritt butikk i Arendal, og jeg har handlet der noen ganger allerede og jeg kommer til og handle mye der etterhvert. Nå har han stort sett kun selskapsfisk inne, men ciklider kommer! han venter på fler akvarier, og ciklider av forskjellige slag kommer nok i løpet av sommeren. Sånn som Discus snakket han om at han ville reise til sverige og plukke ut selv, så dette er en seriøs butikk. Jeg blir fast kunde hvertfall:) anbefaler alle og opp og kikke:)
Odd Espen 25-05-2007, 18:52 Buddys på harebakken er en flott butikk:) eieren har veldig god greie på fisk og er kresen, han er en av de få som faktisk har fiska i karantene en god stund før han selger dem. Det jobber også 2 stk som har jobbet på dyrebutikken på myrene og på maxis før, begge to har ganske peil på fisk og er hyggelige og handle med. Det er også konkuransedyktige priser og mye som er billig der i forhold til de andre plassene i byen. Dette har klart blitt min favoritt butikk i Arendal, og jeg har handlet der noen ganger allerede og jeg kommer til og handle mye der etterhvert. Nå har han stort sett kun selskapsfisk inne, men ciklider kommer! han venter på fler akvarier, og ciklider av forskjellige slag kommer nok i løpet av sommeren. Sånn som Discus snakket han om at han ville reise til sverige og plukke ut selv, så dette er en seriøs butikk. Jeg blir fast kunde hvertfall:) anbefaler alle og opp og kikke:)
Heilt enig! :nikke: Jeg skulle kjøpe 3 platyer til mitt nye akvarium for 2(3?) uker siden. Jeg sa jeg ville ha sånne røde platyer, så så han(eieren) igjennom de akvariene med de platyene i, så tok han fra de han syns så finest ut, så sa jeg at jeg ville ha 3stk, så fant han de fineste og feiteste, så tok han de tre, men fikk en ung en på kjøpet... så i posen på vei hjem fikk de 6 beibiser!:D å de er de friskeste fiska jeg har kjøpt i en butikk før trur jeg!:D Så det er den beste butikken, med de beste folka, i Arendal etter min mening og!:p
Anbefaler alle arendalitter og dra dit!:nikke: hehe...
Buddys på harebakken er en flott butikk:) eieren har veldig god greie på fisk og er kresen, han er en av de få som faktisk har fiska i karantene en god stund før han selger dem. Det jobber også 2 stk som har jobbet på dyrebutikken på myrene og på maxis før, begge to har ganske peil på fisk og er hyggelige og handle med. Det er også konkuransedyktige priser og mye som er billig der i forhold til de andre plassene i byen. Dette har klart blitt min favoritt butikk i Arendal, og jeg har handlet der noen ganger allerede og jeg kommer til og handle mye der etterhvert. Nå har han stort sett kun selskapsfisk inne, men ciklider kommer! han venter på fler akvarier, og ciklider av forskjellige slag kommer nok i løpet av sommeren. Sånn som Discus snakket han om at han ville reise til sverige og plukke ut selv, så dette er en seriøs butikk. Jeg blir fast kunde hvertfall:) anbefaler alle og opp og kikke:)
- Reker er ikke hans sterke side isåfall..
- Og hvor pokker skal han sette fler akvarier?! :P Er jo fult der nå.. eller gikk jeg glipp av noe av butikken?
- Billige.. vel.. 29kr for en sebrafisk vil jeg ikke akkuratt si er SÅ billig.. Men de hadde fine røtter der da.. :)
-Fin butikk, vet ikke heelt om jeg er klar for å faktisk stole på de når det gjelder informasjon om fisk o.l. Var ikke imponert over kunnskapen da jeg var der iallefall.
tweetybird 25-05-2007, 23:54 - Reker er ikke hans sterke side isåfall..
- Og hvor pokker skal han sette fler akvarier?! :P Er jo fult der nå.. eller gikk jeg glipp av noe av butikken?
- Billige.. vel.. 29kr for en sebrafisk vil jeg ikke akkuratt si er SÅ billig.. Men de hadde fine røtter der da.. :)
-Fin butikk, vet ikke heelt om jeg er klar for å faktisk stole på de når det gjelder informasjon om fisk o.l. Var ikke imponert over kunnskapen da jeg var der iallefall.
Hvis man ser på mer en akuratt en type fisk, så er han billigere jamt over, men noe er dyrer der enn andre plasser, det stemmer, men så er det mye som er billigere igjen.
han skal ha en reol til inn, ikke så stor, men den skal på enden av den ene reolen med utstyr.
Plantene der er noe dyrere enn andre plasser, men etter min erfaring en mye bedre kvalitet også.
Reker har jeg ikke spurt noe om der, så det skal jeg ikke uttale meg om, men på de fiska jeg har spurt om har det hvertfall ikke vert noen feil informasjon.
Utstyr er også ganske "billig" der i forhold til de andre butikkene i Arendal, jeg skriver "billig" for det er jo faen ikke billig noen vei.
Servicen der er også veldig bra syns jeg, dama skulle ha neon fisk, og vi hadde litt lite penger den dagen, så hun skulle ha 5 kileflekks rasbora, de koster 25 kr stk. da spurte han om vi ikke heller ville ha 10 stk, og gi 17 kr stk. det sa vi jo ja til, og fikk 11 i stede for 10 også, så sånn sett er jeg verldig fornøyd. Det er ikke noen annen butikk jeg har opplevd lignende i før hvertfall, men nå er det jo klart han skal bygge opp en kundekrets, men likevel.
tweetybird 26-05-2007, 00:00 - Billige.. vel.. 29kr for en sebrafisk vil jeg ikke akkuratt si er SÅ billig.. Men de hadde fine røtter der da.. :)
For og komme med noen andre eksempler da
* Galaxy Rasbora 45 kr stk på buddy, på Buster shop 72 kr stk, forskjell 27 kr.
* Blå Gurami 45 pr stk på buddy, 59 på Buster shop, forskjell 14 kr
Dette er to eksempleretter det jeg husker pleier sebra fisken og koste 20 kr på buster og myrene, så det er en forskjell på 9 kr.
Så da kan du ikke påstå at buddys er dyr, det blir helt feil når man ser på helheten. De 2 jeg kom med nå er de jeg husker i farten, men kan komme med flere eksempler ettr jeg har vert en runde og sjekka.
tweetybird 26-05-2007, 00:01 -Fin butikk, vet ikke heelt om jeg er klar for å faktisk stole på de når det gjelder informasjon om fisk o.l. Var ikke imponert over kunnskapen da jeg var der iallefall.[/QUOTE]
Men når er d man egentlig kan stole 100% på infon man får i en dyrebutikk i Arendal?? så godt som ALDRI, så man bør sjekke selv uansett...
Kommer akkurat hjem fra en hyggelig tur til Buddy på Harebakken. Begynte handelen med å være sta på at det de selger som Julii er trilineatus, noe innehaver ikke torde være så sikker på, men sta som jeg er, så sto jeg på mitt :) Mener med 99% sikkerhet at jeg har rett, men skal gi den ene prosenten altså, slik at jeg har ryggen litt fri dersom jeg skulle ha feil :p Nei da. trilineatuser er de, de tydelige tre stripene som dannes på fiskenes side er et ganske så avslørende "bevis" for det.
Men så over til resten av handelen.
Jeg er jo ikke akkurat den som hiver meg over alt av for i butikkene, jeg er fornøyd med det jeg har i hyllene hjemme, men nå så jeg en boks der det sto; Astra Tropical tablets. Kompett for for bunnfisker som , coryer, ål og botiar. Jeg ba om å få se på boksen, ble ikke helt overbevist, men da tar innehaveren boksen fra meg og hiver den oppi en pose med beskjed om at denne får jeg, slik at jeg kan prøve den selv :nikke: Dette var en boks med for til 130 kroner, så det hadde jeg aldri forventet! Har akkurat hevet en tablett oppi alle karene mine, og coryene gikk amok! har aldri sett på maken til aktivitet, så dette er bare å anbefale altså.
Jeg fikk kjøpt en testkoffert for vannverdier fra Sera, har bare hatt Tetra tester til nå, så det skal bli spennende å se om jeg kan velge en av dem som favoritt. Sera settet ser i alle fall veldig flott ut ;)
Arne kom inn på at han skal begynne med saltvann, og da forsvant plutselig innehaveren inn på bakrommet og kom ut med en tykk, stor bok om både fersk- og saltvann og den skulle vi låne med oss synes han:eek: Snakk om service da. Dette var kjempe positivt altså, og vi var jo bare så fornøyde da vi tok posene våre og kjørte hjemover. Måtte le litt av Arnes handel- Han skulle bare ha en ting til saltvannet sitt, en liten enkel test for å teste magnesium..... ja da, velkommen til en hobby med stive priser sier jeg. Den lille testen kostet nesten like mye som hele settet med tester som jeg kjøpte:D
Denne turen var alt i alt en hyggelig opplevelse, og selv om jeg har vært litt lunken på ei av de som jobber der til vanlig, så må jeg si at når eier, og de unge jentene som jobber der er på jobb, ja da er dette et sted vi gjerne stikker innom.
Ps, de har de flotte Corydoras rabautiene inne nå. STORE!
malawi540 04-11-2007, 17:33 Har vært innom Buddy på Harebakken for en halvannen måned siden. I utgangspunktet såg det ut som en typisk " senterbutikk", men karene var fulle i fisk, og det såg ut til å være god kvalitet på fisken, noe som er det aller viktigeste etter min mening.
Har hørt rykter om en ny zoo på Arenasenteret. Noen som har vært å kikket på den?
haha.. Gry, jeg har gjort det samme med trilliantusene.. *flire* det var da til ei av de jentene som jobber der.. Hun påsto da at julii var butikknavnet for trilliantus, hun var enig med meg at det var trilliantus, men julii var butikknavnet.. Og det fantes ingen eget art som het Julii.. :rolleyes:
Vær litt forstiktig med kjøp av cory der, de hiver salttabeletter i alle karr.. :(
Vet Elin har snakket med innehaver om det og han påsto at de ikke hadde til coryene, så enten så er det slutt, ellers så er det de jentene som jobber der som hiver oppi. Men jeg har GARANTERT sett to tabeletter i hvert karr ved flere anledninger.
Roy Fredrik Pedersen 15-11-2007, 14:52 haha.. Gry, jeg har gjort det samme med trilliantusene.. *flire* det var da til ei av de jentene som jobber der.. Hun påsto da at julii var butikknavnet for trilliantus, hun var enig med meg at det var trilliantus, men julii var butikknavnet.. Og det fantes ingen eget art som het Julii.. :rolleyes:
For oss som driver med Corydoras og andre spesifikke fisk er det lett og dømme de som står i butikken. Nesten all C. Julii som blir solgt er egentlig trilineatus. Men det er kun julii som står i listene deres. Så når jenta sier at det er det som er salgs navnet har hun nok rett. Men som vi vet er det en egentlig en annen art.
De som jobber i dyrebutikker skal ha greie på mer enn akvariefisk. Så jeg dømmer dem ikke så tungt hvis de sier noe feil. For ta meg selv så vet ikke jeg mye om foreksempel fugler og kaniner. Jeg ville nok sagt mye rart der hehe. Så de gjør nok så godt de kan.
Dette er ikke ment som noe kritikk. Vi som driver med fisk vet jo mer om fiskene stort sett uannsett og handler jo deretter.
Jeg er helt enig med deg, R-F, men det jeg ville frem til er at de som jobber der bør være åpen for ny kunnskap, selv om den bare kommer fra oss kundene. Det ender jo med at vi føler oss dumme fordi vi i det hele tatt turde åpne munnen for å komme med den kunnskapen vi har. Men, som jeg har skrevet i et annet innlegg her, det er er en topp butikk, med god service i det store og det hele.
Noen som har vært innom på Harebakken de siste dagene? Jeg kjører forbi lørdag formiddag og lurer på å stikke innom. Noen som vet hva de har inne av coryer nå?
Blir kanskje en tur i morgen, skal legge inn info dersom vi tar turen.
Blir kanskje en tur i morgen, skal legge inn info dersom vi tar turen.
Så bra :) Da må jeg bare huske å sjekke tråden før vi drar!
Off topic: Er det "åpent" for utflyttere? :p
Off topic: Er det "åpent" for utflyttere? :p
Det er åpent for absolutt alle, også de som har flyttet "fra oss" :D:nikke:
Det er åpent for absolutt alle, også de som har flyttet "fra oss" :D:nikke:
Da skal jeg vurdere å ta turen hjem den helga! Hadde vært hyggelig å møte Risør-akvarister!
Da skal jeg vurdere å ta turen hjem den helga! Hadde vært hyggelig å møte Risør-akvarister!
Gjør det da!!!!:nikke::nikke:
Animorpher 07-04-2011, 21:41 Ganske stille her inne...Skal begynne med Akvarium nå på Våren/Sommeren og da jeg ikke har Bil,så er det butikkene på Amfi Arena,HareBakken Senter,Stoa og Myrene som jeg kommer til og handle fra,spesielt når det gjelder Fisk.Noen som har noen nyere erfaringer med disse butikkene?
Har vært ett par ganger på Stoa i det siste, og de har jo mye fin fisk og bra betjening. Utstyr prøver jeg selfølgelig å kjøpe på nett, for det kan de ikke konkurere på når det gjelder pris. Vi er veldig fornøyd med det vi har kjøpt der, ingen sykdom, ingen død. Vi kommer til å handle der igjen vi.
|
|